måndag 5 maj 2008

Min lilla Svante!

Lillebror Micke är verkligen tokallergisk mot vår katt.
Han kan knappt vara här. Ögon och näsa rinner och det låter som om han håller på att kvävas. Även lillasyster visade igår oroande tecken på allergi... Får otroligt dåligt samvete att de ska behöva må dåligt när de ska komma hit. Blir det nu oxå så att vi ska köpa huset och det ska firas både en och tre högtider tillsammans hos oss kan det bli lite jobbigt för dem... och mitt samvete.
Hmm. Vad gör man då?

A "bryr sig inte". Missförstå mig rätt, det är Min katt. Han hyser inte samma moderskänslor för honom som jag gjort. Han ville väl inte direkt ha en katt från början. Men jag tycker om katter. Svante är en mycket snäll och fin katt. Punglös och med toffsar på öronen. Han bits mest på lek, är rumsren och smiter inte när man öppnar dörren...

Inga kommentarer: