söndag 4 maj 2008

Fisförnäma kärringar....

Jag och Sandra satt och diskuterade livets stora problem och mysterier härom kvällen...
Bla tog vi upp ämnen som (tidigare nämnt) ikke blinkande förare och de som kör på tok för nära än vad som borde anses lagligt!!
...kom även att diskutera problemet på ICA. När man packat upp sina varor på bandet avslutar men med den "långa smala klossen" som ger tecken till kassörskan att >här slutar mina varor<>här börjar nästa kunds varor< !!
Inget jobbigt alls. Inte betungade och arrggg minst lika enkelt som att blinka i trafiken.
SÅ varför är det så många som inte gör detta?!

Nåväl. Min lösning; jag lägger inte upp en "lång smal kloss" mellan mina och "fina damen framför"s varor.... Hell no!
När kassörskan börjar scanna in även mina varor på "fina damen framför"s kvitto får hon, med svansen mellan benen säga >oh, det där är inte mina varor<
Ha, jag kan oxå leka nonchalant!

Vi (jag och Sandra) kom fram till att vi lät som ett par äldre damer på något sorts boende....

Så detta var 3:e regeln i jakten på den perfekta världen!

Inga kommentarer: