fredag 6 juni 2008

HEJJA SVERIGE!

Ännu en varm dag med en massa sol. Men idag bär det av till Väla.
Måste handla 1 par svarta byxor...och ett par jeans. Men det är svårt att hitta byxor man verkligen trivs med! Nåväl!

Oh herregud, höll på att glömma;
SVERIGES NATIONALDAG!!
Vilken tur att det har blivit en helgdag, så vi alla kan hylla vårt land. Lyssnar ut genom fönstret efter tutor och glada människor. Men det är alldeles tyst. Svenskar skulle aldrig våga fira på samma vis som ex Norge. Vi har det inte i oss. Men det är ju en bra gest. Och kanske kan en kommande generation se till att det blir en dag med helhjärtade festligheter!

Annars vet jag inte vad dagen har att erbjuda.
Laddar inför imrogon. En vän ska ha utflyttningsfest. De ska vidare till Helsingborg framåt kvällen. Men där sätter jag ner foten!! Jag är inte 20 längre. Och bara tanken på en bakfylla gör mig illamående!
Och på söndag ska vi till Miras farbror och faster och bada i deras pool, vill gärna känna mig kry då.
Men kanske blir det en sväng till någon uteservering iaf. Vi får se. Varannan vatten och en C-vitaminbrus gör gott för kropp och själ!

1 kommentar:

Anonym sa...

Finaldax! Rösta obegränsat (nästan) fram till midnatt!
www.metrobloggen.se/sparsmart