lördag 26 juli 2008

Kärring!

Sånna här dagar (sol, varmt och utomhushäng) är inte direkt upplagda för bloggandet. Det händer lixom inte så mycket. Absolut kan jag berätta i vilket stadie min solbränna befinner sig i men, nja, föga intressant.
Det enda (o-)trevliga som hänt äv väl att jag träffade morfars granne på ICA. Istället för att beklaga sorgen (jag menar det brukar man ju göra när någon gått bort) börjar hon tjöta om hur söt Mira är (tack!)... och till slut kommer frågan "-Har huset blivit sålt?!" Detta var det enda hon ville veta... (sladder-tacka) Jag säger att "-Jo, ja, visst....det är det...."
Hon ifrågasätter varför vi (jag och A) inte köpt det, varpå jag snällt förklarar att vi inte hade råd... och hon tjötar vidare om att "-Ja, men man betalar ju till sig själv....! Det beror ju på vad man vill....bla bla bla" Jag hamnar i nån satans försvarsposition och så vet jag att allt detta tjatter från hennes sida för att hon ska kunna ringa lite viktigta (skvaller-)samtal när hon kommer hem. Hade det inte varit för att jag är väluppfostrad och hade obetalda varor i vagnen hade jag bett henne skriva en bok och sen sprungit därifrån!!

Nåväl...

Sov gott mina vänner.

1 kommentar:

MissyElliot sa...

Åh, varför ska det alltid finnas sådana dära nyfikna-lägga-sig-i-kärringar! Fyyyy, säger jag bara...