tisdag 8 juli 2008

Absurt!

Det står en ambulans på vår innergård. En personal var precis nere och hämtade båren. Något stort måste ha hänt. Plötsligt verkar halva grannskapet ha blivit enormt röksugna och står och röker såå lååångsamt det bara går. Här gäller det att se upptagen ut. Man vill ju inte att folk ska tro att man inte har något liv. Stå och spionera på någon annans olycka, hur F*n ser det ut?!
Nä, jag håller mig inomhus. Sånt intresserar inte mig. Men det kan inte hjälpas att jag, bara jag lutar mig en halvmeter fram och vrider huvudet så mycket jag kan till vänster, har FRI sikt!!

Det kan verka konstigt. Men så här funkar det i små städer. Vi är inte vana vid poliser och ambulanser. Därför blir det på något (sjukt kan tyckas) vis, märkligt intressant.
...kanske funkar det likadant i större städer med!?




Inga kommentarer: