tisdag 26 augusti 2008

Kattlös natt!

Svante gick ut igår.
Jag kom hem vid 21, efter att ha tittat när mini-lillebror spelade match.
Svante gick ut. Han brukar komma tillbaka efter en-två timmar, så jag tänkte att det är lugnt...han kommer tillbaka innan jag ska lägga mig. Vid 22 börjar jag ropa, ingen Svante. Fortsätter i en timme, med fem minuters mellanrum. Satans katt.
När klockan blir 23 har han inte kommit tillbaka. Vad göra?
Anton jobbar och Mira sover... Mira vaknar... lägger henne i vår säng...Öppnar fönstret och tänker att jag ju hör Svantes pingla om han kommer....
Sover dåligt. Lyssnar efter pinglan. Vaknar. Ingen katt!

Anton kommer från jobbet.
Och plötsligt dyker Svante oxå upp. Han ser lite trött ut.
Nu har han legat på soffan hela dagen och bara sovit. Stackars katt.

Ikväll står KI-box på schemat, nu jävlar kommer jag, Beach 2009!!!

Inga kommentarer: