tisdag 5 augusti 2008

HÄR ÄR JAG...

....bland en massa flyttkartonger och fönster utan gardiner. Charmigt!
Men skönt är att det iallafall är färdigt om en vecka!!!
På söndag går flyttlasset. Ungefär två kilometer norrut. Underbart!

I brist på dålig (läst skit kass) uppdatering kommer här en snabbresumé:
-Onsdag 30/7- Pappa fyllde år. Det vankades goda hamburgare och present utdelning.
-Fredag 1/8- Strålande sol och jag var caddie till Anton som spelade det årliga Stora Hult masters, en plojtävling. Det var så varmt! Mira var under bevakning av sin mormor och moster och morbror. Det gick bra, trots att hon saknat mig enormt i alla sex timmarna. Det var den längsta perioden jag någonsin varit utan henne.
På kvällen anordnades kubbmästerskap på innergården i föräldrars lugna lag. En helt underbar sommarkväll. Vem som egentligen blev mästare är fortfarande oklart.
-Lördag 2/8- Häng hos svärföräldrarna
-Söndag 3/8- Thyras dop. Så mysigt. Det är inte utan att man blir lite rörd. Tanken på att det är en ny liten människa som har en massa fantastiska uppleveser framför sig i livet.
-Måndag 4/8 till Tisdag 5/8- STORM!! Jag HATAR storm. Alla slags väderfenomen skrämmer mig. Det går inte att skydda sig. Vill en ko flyga in genom fönstret så gör den det. Eller en stor gren. Lyckligt vis klarade vi oss oskadda, annat kan sägas om träden längst åpromenade, det ser ut som en krigszon.

Imorgon är det jobb som står på schemat. Kanske hinner jag med att puttsa dessa förbannade fönsterrutorna oxå. Så om jag överlever hörs vi nog snart igen.

Lev väl, mina vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt går bra med flytten! Måste ta och komma ner o hälsa på er snart! Kramar från stora storasyster

Anonym sa...

Helloooo,and you are back!!!!

Bland massa flyttkartonger och fönster utan gardiner,det känner jag igen!!! :0)
Du! Kan inte Anton putsa dem där fönsterna,han är trots allt mannen i huset och ska ju ta dem lite "farligare" grejerna....eller?

pusssss!

Anonym sa...

Heej!och välkommen tillbaka=) hoppas jobb och putsning går bra!! Puss o kram